Jak kształtować atrakcje turystyki zakupowej? Po odpowiedź na to pytanie zapraszamy do artykułu dr Beaty Paliś, dr Matyldy Siwek i Kaspra Przenzaka, który ukazał się na łamach Silesian University of Technology (nr 188, s. 515-529).
O atrakcyjności destynacji zakupowej decyduje wiele czynników, a turyści robią zakupy w różnych miejscach tj. w centrach handlowych, sklepach z pamiątkami, na placach targowych lub w innych, często wyjątkowych lokalizacjach, np. Global Village w Dubaju. Wszystkie miejsca zakupów są bardzo ważne dla turystyki zakupowej. Jednym z najbardziej atrakcyjnych miejsc w ramach turystyki zakupowej jest Dubai Global Village. Jest to nie tylko miejsce poświęcone zakupom, ale także ważny element integracji różnych kultur. Celem niniejszego artykułu jest zidentyfikowanie i scharakteryzowanie Dubai Global Village jako atrakcji turystyki zakupowej.
Z analizy opinii turystów w odniesieniu do Dubai Globa Village pozostawionych na portalu turystycznym TripAdvisor wynika, że kluczowymi determinantami atrakcyjności tego miejsca są: dodatkowe atrakcje, doświadczenie oraz różnorodność kulturowa, która przewija się w obszarze rożnych atrakcji wioski nie tylko zakupowych.
Polecamy!
https://managementpapers.polsl.pl/wp-content/uploads/2024/01/188-Pali%C5%9B-Siwek-Przenzak.pdf