Współczesna gospodarka to gospodarka cyfrowa. Efektywne funkcjonowanie w takim świecie jest w coraz większym stopniu uzależnione od właściwego wykorzystania technologii informacyjnych, w tym mediów społecznościowych. Jednak „właściwe" wykorzystanie mediów społecznościowych to nie przypadek, ale wynik celowych i przemyślanych decyzji nowoczesnych menedżerów. Menedżerów, którzy – obok klasycznych kompetencji menedżerskich – posiadają wiedzę i umiejętności w zakresie m.in.:
- wdrażania zmian opartych na IT,
- zarządzania technologią informacyjną,
- uczenia się w środowisku wirtualnym,
- budowy innowacyjnych modeli e-biznesowych,
- wykorzystania społeczności zewnętrznych do tworzenia innowacji, rozwiązywania problemów i pozyskiwania produktów,
- efektywnej komunikacji z otoczeniem,
- budowy pozytywnego wizerunku i fidelizacji konsumentów w bardzo konkurencyjnym środowisku,
- pozyskiwania i rozwoju nowoczesnych pracowników.
Studia Media społecznościowe w zarządzaniu kształcą nowoczesnych menedżerów, którzy będą w stanie proaktywnie i efektywnie wykorzystywać nowe media do tworzenia wartości w życiu zawodowym, społecznym i prywatnym. W trakcie studiów studenci nabywają praktyczną wiedzę dotyczącą rozwiązywania konkretnych problemów menedżerskich za pomocą mediów społecznościowych. Uczą się także jak – wykorzystując nowoczesne technologie informacyjne – kreatywnie wychodzić poza ramy organizacji i budować owocne relacje z otoczeniem gospodarczym i społecznym.