
Młodzi o Sporcie 2017: Przedsiębiorczość w sporcie - czyli jak odnieść sukces poza areną

Koło Naukowe Managerów Sportu UJ
zaprasza pasjonatów sportu oraz zarządzania
Na IV Konferencję Naukową Młodzi o Sporcie pod hasłem:
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ W SPORCIE
czyli jak odnieść sukces poza areną
26 KWIETNIA 2017
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
Jest to czwarta konferencja cykliczna poświęcona zagadnieniom zarządzania w sporcie organizowana przez studentów Koła Naukowego Managerów Sportu UJ. Jest skierowana do wszystkich pasjonatów sportu i biznesu sportowego. Konferencja łączy w sobie dwie perspektywy: spojrzenie praktyków i ekspertów (zaproszonych jako prelegentów) oraz wizję młodych ludzi.
Zachęcamy więc studentów i doktorantów do uczestnictwa w konferencji w charakterze słuchaczy, a także do przedstawienia artykułów naukowych dotyczących aspektów przedsiębiorczości w sporcie związanych z procesami przedsiębiorczości, aspektami prawnymi, finansowymi, międzynarodowymi, organizacyjnymi, rynkowymi oraz innowacjami.
Artykuły te zostaną zaprezentowane w czasie konferencji w formie posterowej i wezmą udział w konkursie na najlepszy poster MOS 2017 (wybierany przez kapitałę konkursu oraz uczestników konferencji). Następnie prace, pod warunkiem uzyskania pozytywnej recenzji, zostaną opublikowane w recenzowanej monografii naukowej (w formie e-booka).
Udział bierny w konferencji jest bezpłatny i otwarty dla wszystkich chętnych (nie tylko studentów i doktorantów). Co więcej, organizatorzy przewidują atrakcyjne pakiety startowe. Należy jednak dokonać rejestracji.
Rejestracja uczestników na konferencję: formularz.
Także udział w sesji posterowej oraz publikacji monografii jest bezpłatny.
ZAPROSZENI EKSPERCI:
Michał Jonczyk - piłkarz, twórca EduSportu
Patryk Tyryłło - wiceprezes Polskiej Ligi Futbolu Amerykańskiego
Jan Ciepiela - lekkoatleta, prezes fundacji Zostań Mistrzem
Piotr Glinkowski - account director w Arskom Group
Dariusz Guzik - dyrektor marketingu i PR w Cracovii
WAŻNE DATY:
SESJA POSTEROWA:
PUBLIKACJA:
Dodatkowe informacje: konferencja.kzt@uj.edu.pl
Więcej aktualności: Koło Naukowe Managerów Sportu UJ na Facebooku
Konferencja 2014: fotorelacja oraz publikacje
Konferencja 2015: fotorelacja oraz publikacja
Konferencja 2016: fotorelacja oraz publikacja
Na początku warto wspomnieć o tych, bez których Konferencja by się nie odbyła. ❤
Serdecznie podziękowania należą się Dziekanowi Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Panu dr hab. Piotrowi Jedynakowi, prof. UJ, Fundacja Bratniak, Katedrze Zarządzania w Turystyce, Pani prof. dr hab. Małgorzacie Bednarczyk, prof. zw. UJ oraz Tauron. Dziękujemy naszym sponsorom, dzięki którym możliwe były wypasione pakiety. Można było w nich znaleźć nie tylko kołowe gadżety, ale też upominki od Lajkonik, Olimp Sport Nutrition, OSHEE, Wawel, ZINA, Naturalna Woda Mineralna Piwniczanka. Podczas każdej prelekcji rozlosowano nagrody – książki od Wydawnictwo SQN, vouchery od Squash4you oraz Park Wodny Kraków.
W trrakcie całodniowej Konferencji licznie zgromadzona w auli publiczność wysłuchała pięciu charyzmatycznych ekspertów, którzy pracują na pograniczu dwóch światów: sportu i biznesu. Pierwszym występującym był Jan Ciepiela. Utytułowany lekkoatleta przedstawił ideę utworzenia magazynu Sport&Business360 - Jak pozyskać sponsora? oraz działalność Fundacja Zostań Mistrzem, której sztandarowym projektem jest ,,Trening z Mistrzem'', wymagający dużego zaangażowania organizatorów i umiejętnej współpracy ze sponsorami. Bezsprzecznie sukcesem było przedsięwzięcie z udziałem Rafała Sonika, aktywizujące do sportowej zabawy aż 600 dzieci!
Drugim prelegentem był Michał Jonczyk. 25-letni przedsiębiorca, tak jak i przedmówca, ma za sobą karierę w sporcie profesjonalnym. Założone przez niego EduSport pod swoimi skrzydłami ma trzy grupy klientów: profesjonalistów, utalentowanych juniorów oraz akademie sportowe. Ekspert łączy pracę z pasją, a jego drogowskazem są słowa Władysława Bartoszewskiego: ,,Warto być uczciwym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieuczciwym, ale nie warto''.
Piotr Glinkowski, Account Director w Arskom Group, wcześniej sprawował rolę PR Managera i rzecznika prasowego PGE Narodowego. W wystąpieniu skupił się na opisaniu strategii marketingowej oraz komunikacyjnej tego obiektu. Słuchacze dowiedzieli się, jak należy rozplanować budżet wydarzenia sportowego oraz co zalicza się do tzw. ,,must have'' czy ,,bajerów''. Zilustrował także jak odczarować pamiętny ,,Basen Narodowy'' poprzez organizację nietuzinkowego projektu, jakim był Halowy Puchar Świata w Windsurfingu.
O swojej wieloetapowej drodze do stażu w Sevilla FC opowiedział Dariusz Guzik pełniący funkcję dyrektora ds. marketingu i PR w MKS Cracovia SSA. Ekspert wskazał 5 istotnych czynników, które były nieodzowne podczas procesu rekrutacji - doświadczenie, wiedza, przebojowość, znajomość języka obcego, a przede wszystkim DETERMINACJA. Jako wzór tytułowego ,,sukcesu poza areną'' zaprezentował film ukazujący wzruszające pożegnanie z kibicami Monchiego, zasłużonego dyrektora sportowego Sevilli.
Ostatnim ekspertem był wiceprezes Polska Liga Futbolu Amerykańskiego, czyli Patryk Tyryłło. Występujący scharakteryzował postęp polskiego futbolu i nakreślił plan rozwoju Reprezentacji Polski, która za kilka miesięcy weźmie udział w The World Games. Przybliżył też działalność przedsiębiorstwa Pro Polska, którego jest prezesem. Wydarzenie potwierdziło, że sport i biznes to bliskie dziedziny z powodzeniem funkcjonujące w symbiozie.
Zwycięstwo w konkursie na najlepszy poster:
"Prawo do wizerunku zawodników kadry narodowej i reprenzentacji olimpijskiej"
Wyróżnienia:
"Przejawy przedsiębiorczości ligi zawodowej - na przykładzie PGNiG Superligi"
Wszystkie prace do zobaczenia tutaj.