Termin: 17-18.10.2022 r. - Bukowina Tatrzańska (Pensjonat „Orlik”)
Współpraca: Euro-Asia Tourism Studies Association, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
Języki wystąpień: polski/angielski
Strona www: https://przedsiebiorczosc.uj.edu.pl/tns2022
Kontakt: konferencjaturystyka@uj.edu.pl
Rejestracja online: https://forms.office.com/r/mqvs27HTwe
Wydarzenie na Facebook’u: https://www.facebook.com/events/2462368327227217
Zapraszamy na VI Ogólnopolską Konferencję Katedr i Zakładów Turystyki i Rekreacji Państwowych Szkół Wyższych, której jesteśmy współorganizatorem.
Instytut Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego wraz z Oddziałem Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w Szczecinie zaprasza do udziału w X Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej pt. "Marketing turystyczny", która odbędzie się w dniach 28-29 maja 2018 roku w GOLDEN TULIP MIEDZYZDROJE RESIDENCE w Międzyzdrojach.
Problematyka „marketingu turystycznego” stanowi niezwykle ważny obszar zagadnień związanych z funkcjonowaniem gospodarki turystycznej. Rozwój rynku usług turystycznych, zarówno od strony podaży (zróżnicowana oferta, silna konkurencja), jak i popytu (rosnące wymagania konsumentów, nowe wzorce konsumpcji), wymusza na podmiotach tego rynku podejmowanie działań marketingowych. Dotyczy to zarówno bezpośrednich dostawców usług, tj. przedsiębiorców turystycznych, jak i destynacji turystycznych – oferujących obszarowy produkt turystyczny.
Celem konferencji jest przybliżenie problematyki marketingu turystycznego, w tym zwłaszcza zagadnień dotyczących:
- marketingu mix – instrumentów wewnętrznych, tworzących plan marketingowy przedsiębiorstwa turystycznego,
- otoczenia – zewnętrznych możliwości i zagrożeń (takich jak: wymagania konsu¬menta, zachowania konkurentów, polityka społeczno-gospodarcza),
- procesu dostosowania – strategicznych decyzji, w wyniku których koncepcja marketingu mix i polityka wewnętrzna firmy zostają odpowiednio dostosowane do sił rynkowych.
Wydarzenie będzie doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i opinii uczestników reprezentujących środowiska naukowe, samorządowe i biznesowe. Istotnym celem konferencji jest pogłębienie współpracy naukowej, badawczej oraz dydaktycznej w środowisku ekonomistów, reprezentujących wszystkie dyscypliny nauk ekonomicznych (zwłaszcza ekonomię oraz nauki o zarządzaniu).
Wraz ze współorganizatorami zapraszamy na VI konferencję naukową z cyklu Dylematy współczesnego zarządzania, która odbędzie się w dniach 16-17 maja 2018 roku.
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ W SPORCIE
czyli jak odnieść sukces poza areną
26 KWIETNIA 2017
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
MARKETING SPORTOWY OD KUCHNI
czyli jak skutecznie wykreować markę
18 MAJA 2016
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
BOHATEROWIE DRUGIEGO PLANU
czyli kto pracuje na sukces sportowca
21 MAJA 2015
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
ORGANIZACJA IMPREZ SPORTOWYCH W POLSCE
6 CZERWCA 2014
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
30 maja 2012 w Collegium Novum Uniwersytetu Jagiellońskiego odbyło się:
Międzynarodowe sympozjum naukowe
Zarządzanie turystyką w sytuacji kryzysowej: innowacje, edukacja, marka
Patronat Honorowy: Marek Sowa - Marszałek Województwa Małopolskiego
Patronat Merytoryczny: PAN Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania
Sukces zarządzania w turystyce we współczesnym kontekście rynkowym i instytucjonalnym pojawia się przede wszystkim dzięki:
- innowacjom
- odpowiedniemu wsparciu ze strony systemu edukacyjnego
- przemyślanemu procesowi zarządzania marką organizacji, czy regionu.
Wierzymy, że to właśnie te elementy są w największym stopniu odpowiedzialne za zdolność do radzenia sobie podmiotów i rynków turystycznych oraz decydentów administracyjnych z pojawiającymi się sytuacjami kryzysowymi. Z tego względu postanowiliśmy nasze seminarium zorganizować wokół tych trzech słów kluczowych, czyniąc z nich hasła przewodnie głównych nurtów dyskusji.
Oczekiwaliśmy referatów, w których będą analizowane role i determinanty efektywności tych elementów w zarządzaniu turystyką lokalną i regionalną w sytuacjach kryzysowych na globalnym rynku turystycznym.