Zarządzanie z kodeksem. Młodzi o sporcie 2020
Redakcja: J. Batorski, S. Kościółek
Wydawca: Uniwerystet Jagielloński. Instytut Przedsiębiorczości.
Wydanie I, Kraków, wrzesień 2020
ISBN: 978-83-940368-7-4

Jest to już ósma publikacja z tej serii. Zwykle towarzyszy ona konferencjom naukowym Młodzi o Sporcie organizowanym przez Koło Naukowe Managerów Sportu UJ. Niestety w roku 2020 konferencja ta nie odbyła się z powodu epidemii COVID-19. Z tym większą satysfakcją polecamy więc lekturę prac studentów i absolwentów polskich uczelni dotyczących różnych aspektów funkcjonowania rynku sportu (w tym w warunkach pandemii).
Wstęp (Jarema Batorski, Szczepan Kościółek), str. 7
Prawne i ekonomiczne aspekty modeli organizacji sportu (Witold Górny), str. 9
Równowaga konkurencyjna europejskich lig piłkarskich (Magdalena Lubaś), str. 21
Czynniki kształtujące frekwencję na meczach piłkarskiej Ekstraklasy w sezonach 2017/18 oraz 2018/19 (Michał Kadłuczka, Filip Pitera), str. 35
Ligi zawodowe sportów halowych w obliczu pandemii COVID-19 w Polsce (Mariusz Szatkowski), str. 49
Komunikacja marketingowa europejskich klubów piłkarskich w dobie pandemii (Dariusz Drewniak), str. 69
Crowdfunding jako forma wsparcia organizacji sportowej na przykładzie KS Kabel Kraków (Bartłomiej Janeczek), str. 81
Edukacja taneczna – od form tradycyjnych do innowacyjnych (Ewelina Bekus, Łukasz Majewski), str. 93
Sportowe sądownictwo dyscyplinarne – uwagi na tle unormowań Polskiego Związku Koszykówki (Krzysztof Fila), str. 107
Valencia CF vs. Komisja Europejska – glosa do Wyroku Sądu z dnia 12 marca 2020 r. (Wojciech Kiełbasiński), str. 119