Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Menedżer wobec przedsięwzięć sportowych. Młodzi o sporcie 2018

 

 

Redakcja: J. Batorski, I. Perechuda

Wydawca: Instytut Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego

Wydanie I, Kraków, wrzesień 2018

ISBN: 978-83-940368-5-0

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Opis

Publikacja towarzyszy V konferencji Naukowej „Młodzi o sporcie" zorganizowanej w 2018 roku przez Koło Naukowe Managerów Sportu UJ.

Hasłem przewodnim tego wydarzenia tym razem było: „Sportowe projekty: od pomysłu do realizacji".

W czasie konferencji wystąpili eksperci-praktycy: Piotr Matecki (prezes zarządu firm PR9 oraz SportWin, pomysłodawca i organizator Dni Marketingu Sportowego oraz Gali Sportu i Biznesu), Adam Pawlukiewicz (w Pentagon Research odpowiada za analizy efektywności sponsoringu sportowego oraz projekty specjalne), Aleksandra Marciniak (dyrektor zarządzający polskiego oddziału Havas Sports & Entertainment w Havas Media Group), Grzegorz Kita (prezes i właściciel Sport Management Polska, uznawany za prekursora rozwoju rynku marketingu i konsultingu sportowego w Polsce), Katarzyna Broniatowska (polska lekkoatletka specjalizująca się w biegach średnich i długich) wraz z Grzegorzem Sobczykiem (wiceprezesem Polskiego Związku Lekkiej Atletyki). Uzupełnieniem konferencji były prace studentów i doktorantów różnych polskich uczelni związane z przedsiębiorczością w sporcie, prezentowane w formie posterów.

Monografia powstała z inspiracji wspomnianej konferencji. Zawiera m.in. wybrane prace młodych badaczy i referaty eksportów wówczas prezentowane. Są one odpowiedzią na pojawiające się w rozwoju biznesowym przedsięwzięć sportowych problemy, takie jak medialność, sponsoring czy aspekty prawne lub finansowe.

Spis tresci

Wstęp (Jarema Batorski, Igor Perechuda), str. 7

Marketing terytorialny a marketing przez sport w świetle kampanii ,,Gramy razem dla Świętokrzyskiego” (Cezary Białkowski), str. 9

Sportowy content marketing – efektywność kreowania wizerunku na Instagramie (Joanna Cebulak, Wojciech Słoń), str. 23

Sponsoring reprezentacji piłkarskich: jakie produkty reklamowane są najczęściej? (Nadzeya Klepcha), str. 39

Kształtowanie marki drużyny Scuderia Ferrari w mediach społecznościowych (Maryna Khrashchevska), str. 51

Prawne aspekty rozstrzygania konfliktów w sporcie – analiza zjawiska  (Witold Górny), str. 67

Prawo do wizerunku zawodników kadry narodowej i reprezentacji olimpijskiej (Mariusz Szatkowski), str. 79

Rola agenta piłkarskiego we współczesnym futbolu (Adrian Szydlik), str. 91

Projektowanie gier jako podstawa e-sportu (Joanna Hyla-Nowak, Jarema Batorski), str. 101

Perspektywy rozwoju hokeja na lodzie kobiet w Polsce (Yuliia Kondratenko), str. 111

Wartość dodana jako miernik efektywności w profesjonalnych klubach piłkarskich – analiza przypadków Manchester United i Arsenal Londyn (Yelyzaveta Korniienko, Igor Perechuda), str. 125