Zarządzanie w turystyce to specjalizacja na kierunku Zarządzanie w turystyce i w sporcie. Specjalizacja rozpoczyna się na drugim semestrze I roku.
Na studiach dziennych zajęcia mają formę stacjonarną (o ile pozwoli na to sytuacja epidemiologiczna). Natomiast na studiach zaocznych prawie 70% zajęć odbywać się będzie online. To oznacza 2 zjazdy stacjonarne na semestr (plus ewentualnie w sesji), nastomiast pozostałe zjazdy będą zdalne.
Współczesne środowisko rynku turystycznego jest coraz bardziej wymagające. Aby znaleźć na nim swoje miejsce, niezbędna jest nie tylko wszechstronna wiedza i kompetencje profesjonalne, znajomość języków obcych i nowoczesnych technologii, ale także kreatywność i pasja. Oczywiście kreatywności i pasji nie da się nauczyć, można je jednak pobudzać i rozwijać, w czym z pełnym zaangażowaniem pomagamy naszym studentom, wspierając ich projekty indywidualne oraz działalność Turystycznego Koła Naukowego Horyzont, włączając w liczne projekty interdyscyplinarne w ramach współpracy z otoczeniem gospodarczym i samorządowym. Naszych studentów uczymy także m.in.:
- efektywnego zarządzania przedsięwzięciami w zakresie turystyki z wykorzystaniem nowoczesnych koncepcji oraz instrumentów zarządzania, w tym także narzędzi informatycznych gromadzenia, analizy i prezentacji danych
- zrozumienia wyzwań współczesnej gospodarki opartej na wiedzy, elastyczności i współpracy
- prowadzenia działalności na lokalnym, krajowym i światowym rynku turystycznym
- funkcjonowania mechanizmów rynkowych oraz polityki państwa w turystyce, a w szczególności na rynku hotelarskim, gastronomicznym, podróży
- kompetencji interpersonalnych umożliwiających skuteczną i etyczną współpracę oraz komunikację w zespołach interdyscyplinarnych
- tworzenia modeli i planów biznesu na rynkach o różnych skalach działania, w tym również w rzeczywistości cyfrowej
- kreatywnego i innowacyjnego rozwiązywania problemów, a także projektowania procesów wdrażania innowacji
Dzięki temu nasi absolwenci są cenionymi pracownikami i aktywnymi członkami swoich społeczności, żyjącymi swoimi zainteresowaniami i tworzącymi wartość dla siebie oraz innych.
Atuty studiów II stopnia w Instytucie Przedsiębiorczości