Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Puchar dla menedżera. Młodzi o sporcie 2017

 

 

Redakcja: J. Batorski, I. Perechuda

Wydawca: Instytut Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego

Wydanie I, Kraków, wrzesień 2017

ISBN: 978-83-940368-4-3

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Opis

Publikacja towarzyszy IV konferencji Naukowej „Młodzi o sporcie" zorganizowanej w 2017 roku przez Koło Naukowe Managerów Sportu UJ.

Hasłem przewodnim tego wydarzenia tym razem było: „Przedsiębiorczość w sporcie. Czyli jak odnieść sukces poza areną".

W czasie konferencji wystąpili eksperci-praktycy: Michał Jonczyk (piłkarz, twórca EduSportu), Patryk Tyryłło (wiceprezes Polskiej Ligi Futbolu Amerykańskiego), Jan Ciepiela (lekkoatleta, prezes fundacji Zostań Mistrzem), Piotr Glinkowski (account director w Arskom Group) oraz Dariusz Guzik (dyrektor marketingu i PR w Cracovii). Uzupełnieniem konferencji były prace studentów i doktorantów różnych polskich uczelni związane z przedsiębiorczością w sporcie, prezentowane w formie posterów.

Monografia powstała z inspiracji wspomnianej konferencji. Zawiera m.in. wybrane prace młodych badaczy i referaty eksportów wówczas prezentowane. Traktują one o różnych przejawach przedsiębiorczości w sporcie w ramach nauk o zarządzaniu, prawa czy mediów. Monografia porusza problemy, przed jakimi stają menedżerowie organizacji sportowych oraz przedsiębiorcy osadzający swój model biznesu w obszarze sportowym.

Spis treści

Wstęp (Jarema Batorski, Igor Perechuda), str. 7

Ekonomiczno-prawne aspekty nowelizacji ustawy o sporcie w 2017 roku (Piotr Feczko), str. 9

Wizerunek kobiety sportowca w kampaniach reklamowych (Natalia Lasek), str. 17

Instagram jako narzędzie marketingowe klubów piłkarskiej Ekstraklasy (Diana Makowska, Kacper Woronowicz), str. 27

Marketing sportowy na przykładzie Szkoły Futbolu Staniątki (FIlip Mazurków), str. 41

Przejawy przedsiębiorczości ligi zawodowej na przykładzie PGNiG Superligi (Magda Pluszewska), str. 53

Organizacja imprezy sportowej – problemy i wyzwania na przykładzieAkademickich Mistrzostw Polski (Kajetan Suchecki), str. 69

Efektywność biznesowa klubów piłkarskich w Anglii a prawa do transmisji (Konrad Sysło, Przemysław Dudek, Igor Perechuda) , str. 79

Analiza atrakcyjności reklamowej sportowca na przykładzie Roberta Lewandowskiego (Patrycja Szmyd), str. 97

Sportowiec jako przedsiębiorca w świetle rewolucyjnej uchwały NSA (Monika Świercz), str. 109

Perspektywa komercyjnego wykorzystania wizerunku polskich paraolimpijczyków (Marcin Widomski), str. 119