Turystyka w naukach społecznych. Nauki o zarządzaniu i jakości (cz.1)
Redakcja: A. Panasiuk
Wydawca: Uniwerystet Jagielloński. Instytut Przedsiębiorczości.
Wydanie I, Kraków, listopad 2020
ISBN: 978-83-958454-0-6

Monografia towarzyszy XI Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej: Turystyka w naukach społecznych, która odbyła się 19 listopada 2020 roku online. Tematyka tej publikacji koncentruje się na zagadnieniach zarządzania turystyką w aspekcie funkcjonowania destynacji turystycznych oraz kreowania oferty obszaru turystycznego.
Wstęp (Aleksander Panasiuk), str. 7
Rozdział 1. Rola składników atrakcyjności turystycznej obszaru w budowaniu jego przyszłej przewagi konkurencyjnej (Renata Seweryn), str. 9
Rozdział 2. Zarządzanie przestrzenią turystyczną w miastach (Ewa Hącia), str. 25
Rozdział 3. Zastosowanie mediów społecznościowych w promocji miast i regionów turystycznych (Piotr Zawadzki), str. 45
Rozdział 4. Bezpieczeństwo turystyki w Unii Europejskiej – wybrane problemy (Rafał Miernik), str. 61
Rozdział 5. Wizerunek Warszawy jako ośrodka turystycznego (Ewa Dziedzic), str. 77
Rozdział 6. Targi żeglarskie jako narzędzie marketingowe pomocne w kreowaniu marki destynacji turystycznej (Aleksandra Łapko), str. 91
Rozdział 7. Zarządzanie kryzysowe w destynacji turystycznej na przykładzie Krymu (Halyna Zubrytska), str. 107