Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

E-przedsiębiorczość. Zasady i praktyka

E-przedsiębiorczość. Zasady i praktyka

Informujemy o ukazaniu się nowa monografii autostwa pracowników i współpracowników Instytutu Przedsiębiorczości. Jest to publikacja pt.  E-przedsiębiorczość. Zasady i praktyka pod redakcją prof. dr hab. Małgorzaty Bednarczyk, dr hab. Marty Najdy-Janoszki, prof. UJ oraz dr Sebastiana Kopery.

E-przedsiębiorczość. Zasady i praktyka stanowi odpowiedź na zmiany zachodzące we współczesnej rzeczywistości gospodarczej, wirtualizację rynków i organizacji, a także rozwój technologii informacyjnych i rzeczywistości cyfrowej. E-gospodarka oraz e-przedsiębiorczość znajdują się w fazie dynamicznego wzrostu i związanych z nim zmian, dotychczasowe sposoby działania dezaktualizują się, a nowe dopiero się wyłaniają. Pojawia się więc konieczność uzupełnienia istniejącej luki teoretycznej, tak aby przyszli przedsiębiorcy nowej, cyfrowej gospodarki mieli odpowiednie narzędzia radzenia sobie w nowej rzeczywistości. Taki jest właśnie cel niniejszej publikacji. Układ treści akcentuje największe wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć e-przedsiębiorcy, działający na zasadach zarówno for profit, jak i non profit:

  1. Istota e-przedsiębiorczości w praktyce działań biznesowych i społecznych
  2. Rynek tradycyjny a rynek przestrzeni cyfrowej
  3. Rynek nowych mediów
  4. Modele e-biznesu 
  5. Działalność marketingowa w przestrzeni cyfrowej
  6. Planowanie finansowe w e-przedsiębiorstwie
  7. Podatki w e-działalności gospodarczej
  8. Stosunek pracy w e-przedsiębiorstwie 
  9. Parki technologiczne i inne centra innowacji
  10. Crowdsourcing jako narzędzie wsparcia e-przedsiębiorczości
  11. Bezpieczeństwo przedsiębiorstw w przestrzeni cyfrowej