Informujemy o ukazaniu się nowa monografii autostwa pracowników i współpracowników Instytutu Przedsiębiorczości. Jest to publikacja pt. E-przedsiębiorczość. Zasady i praktyka pod redakcją prof. dr hab. Małgorzaty Bednarczyk, dr hab. Marty Najdy-Janoszki, prof. UJ oraz dr Sebastiana Kopery.
E-przedsiębiorczość. Zasady i praktyka stanowi odpowiedź na zmiany zachodzące we współczesnej rzeczywistości gospodarczej, wirtualizację rynków i organizacji, a także rozwój technologii informacyjnych i rzeczywistości cyfrowej. E-gospodarka oraz e-przedsiębiorczość znajdują się w fazie dynamicznego wzrostu i związanych z nim zmian, dotychczasowe sposoby działania dezaktualizują się, a nowe dopiero się wyłaniają. Pojawia się więc konieczność uzupełnienia istniejącej luki teoretycznej, tak aby przyszli przedsiębiorcy nowej, cyfrowej gospodarki mieli odpowiednie narzędzia radzenia sobie w nowej rzeczywistości. Taki jest właśnie cel niniejszej publikacji. Układ treści akcentuje największe wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć e-przedsiębiorcy, działający na zasadach zarówno for profit, jak i non profit:
- Istota e-przedsiębiorczości w praktyce działań biznesowych i społecznych
- Rynek tradycyjny a rynek przestrzeni cyfrowej
- Rynek nowych mediów
- Modele e-biznesu
- Działalność marketingowa w przestrzeni cyfrowej
- Planowanie finansowe w e-przedsiębiorstwie
- Podatki w e-działalności gospodarczej
- Stosunek pracy w e-przedsiębiorstwie
- Parki technologiczne i inne centra innowacji
- Crowdsourcing jako narzędzie wsparcia e-przedsiębiorczości
- Bezpieczeństwo przedsiębiorstw w przestrzeni cyfrowej